Tym razem druga część rankingu najbardziej kreatywnych w biznesie. Prezentowane pomysly aż kipią innowacyjnością i są odpowiedzią na potrzeby współczesności. Zapinaj pasy i lecimy w dalszą podróż dookoła kreatywności. Będzie się działo! A jeśli przegapiłeś część pierwszą, a chcesz dowiedzieć sie, kto został wyróżniony, zerknij tutaj.
Miejsce 24. Pelvifly (Urszula Herman) – aplikacja mobilna, urządzenie do ćwiczenia w domu oraz konsultacje ze specjalistami. Z tych trzech elementów składa się Pelvifly – projekt, który ma uczyć kobiety ćwiczeń mięśni dna miednicy. Dzięki niemu, kobiety mogą lepiej przygotować się do ciąży, pozbyć się problemów z nietrzymaniem moczu, czy też polepszyć swoje życie seksualne;
Miejsce 23. Qpony (Tomasz Jabłoński) – aplikacja na urządzenia mobilne, będąca katalogiem zniżek podanych w formie adekwatnej do XXI wieku;
Miejsce 22. Autenti.com (Grzegorz Wójcik) – platforma do autoryzacji dokumentów i podpisywania umów online. Rozwiązanie, które ogranicza wszechobecną biurokrację;
Miejsce 21. Coder’s Lab (Marcin i Jacek Tchórzewscy) – największa w Polsce szkoła programowania, specjalizująca się w intensywnych kursach z zakresu różnych technologii. Wierzą, że niezależnie od wykształcenia można zmienić swoją ścieżkę zawodową i wejść na drogę rozwoju w zakresie programowania;
Miejsce 20. KERRIS Group (Mikołaj Szymański, Maciej Makowski, Ignacy Bochiński) – kolejna firma z branży performance marketingu, rozwiązań e-commerce, wirtualnej rzeczywistości, tworzenia identyfikacji wizualnej;
Miejsce 19. FindAir (Jacek Mikosz, Tomasz Mikosz, Michał Czyż) – aplikacja, inteligentny inhalator. Dzięki temu produktowi, osoby chorujące na astmę mogą monitorować stan swojego zdrowia i diagnozować przyczyny ataków astmy;
Miejsce 18. IC Solutions (Rafał Witkowski) – firma ta, stawia na niekonwencjonalne rozwiązania, których ostaecznym celem ma być wyeliminowanie urządzeń typu skaner w formie fizycznej. Jednym z najciekawszych produktów tego typu jest IC Pen, który podczas pisania automatycznie tworzy wersję elektroniczną dokumentu;
Miejsce 17. Sidly (Edyta Kocyk) – innowacja na rynku telemedycyny. Umożliwia dokonywanie pomiarów, monitorowanie stanu zdrowia pacjentów na odległość i przesyłanie wyników bezpośrednio do lekarza w celu diagnozy. Co więcej, umozliwia szybką reakcję w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia pacjenta. Znajduje zastosowanie zwłaszcza w przypadku cukrzyków, astmatyków, ciśnieniowców, osób chorych na serce, czy też tych, którzy chcą opiekować się bliskimi mimo dzielącej ich odległości;
Miejsce 16. Codewise (Robert Gryn) – jeden z najszybciej rozwijających się polskich startupów. Firma technologiczna, która w swoich działaniach rozwija ideę lifestyle business. Wartości, na których się opiera, to umożliwianie pracownikom rozwoju w dziedzinach, w których mają mocne strony. Jednym z głównych produktów jest oprogramowanie służące do analizy efektywności działań marketingowych w sieci;
Miejsce 15. SEEDiA (Piotr Hołubowicz, Artur Racicki) – tworzą produkty, które czerpią energię ze słońca, a następnie służą jako ładowarka indukcyjna, bądź gniazdo usb. Wśród nich można wyróżnić m.in. ławkę solarną, która jest jednocześnie hot spotem;
Miejsce 14. Exofin (Mariusz Szymański) – składane płetwy do nurkowania stworzone przez fryzjera z Gdynii. Znalazły zastosowanie w służbach specjalnych na całym świecie. Jak w przypadku wielu znanych firm, również i ten produkt powstawał w garażu. Dziś, korzystają z niego komandosi z najbardziej słynnych jednostek;
Miejsce 13. Smart Technology Group (Karolina Kozłowska) – polsko-szwajcarskie przedsiębiorstwo, którego celem jest tworzenie nowatorskich rozwiązań z zakresu inteligentnych technologii. Jedyna firma na świecie, która tworzy czytniki RFID UHF, które łączą technologie RFID, Beacon, WiFi, ZigBee, GPRS;
Miejsce 12. Cyberus Labs (George Slawek, Jack Wolosiewicz, Marek Ostafil) – rozwiązania dotyczące cyberbezpieczeństwa. Warto podkreślić, że to pierwszy na świecie, bezhasłowy system identyfikacji, a także autoryzacji wszystkich operacji, których dokonujemy w sieci;
Miejsce 11. Psyllosoft (Petros Psyllos) – firma tego młodego naukowca i innowatora realizuje projekty dotyczące wsparcia osób niewidomych w orientacji przestrzennej, zastosowań sztucznej inteligencji i machine learning. Co więcej, prowadzi badania nad samouczącymi się algorytmami ogólnego przeznaczenia. Warto obserwować, bo Petros został uznany przez amerykańskiego Forbesa za jednego z 30 najlepszych europejskich innowatorów;
Miejsce 10. Szumisie (Anna Skórzyńska) – misie, które wydają podobny dźwięk do suszarki, wód płodowych z biciem serca, deszczu, fal morskich. Tzw. biały szum przypomina dźwięki, które dziecko słyszało będąc jeszcze w brzuszku matki, co pozwala mu się wyciszyć i spokojnie zasnąć;
Miejsce 9. JadeZabiore.pl (Piotr Kowalski) – portal, który umożliwia połączenie się osób, które jadą do danej miejscowości z osobami, które chciałyby w tym kierunku nadać przesyłkę. Alternatywa dla Poczty Polskiej;
Miejsce 8. M Sp. z o.o. (Kamil Laszuk) – cel jego twórcy, to odciągnięcie uwagi dzieci od smartfonów i przyciągnięcie ich do muzyki. Musicon, to „instrument”, który umożliwia komponowanie i odkrywanie utworów muzycznych. Działa na podobnej zasadzie, co katarynka i pokazuje, jaki jest mechanizm powstawania muzyki. To także narzędzie, które może mieć znaczenie terapeutyczne dla dzieci z autyzmem;
Miejsce 7. Cloud Technologies (Piotr Prajsnar) – lider rynku w zakresie przetwarzania Big Data w chmurze obliczeniowej na potrzeby marketingu internetowego oraz e-mailowego. Jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań jest tzw. silnik behawioralny, który dziennie monitoruje ponad pół miliona witryn gromadząc jednocześnie ponad 5 TB danych!;
Miejsce 6. Unified Factory (Maciej Okniński) – obecnie już spółka akcyjna, która specjalizuje się w technologiach automatyzujących obsługę klienta i procesy sprzedażowe. Działa w 12 krajach. Dzięki specjalnym algorytmom, system odpowiada na pojawiające się pytania klientów. Kolejny dowód na to, że technologia powoli będzie wypierać niektóre zawody;
Miejsce 5. NEXBIO (Adam Kuzdraliński) – kolejny krok ku temu, aby ochrona roślin była bardziej efektywna. Powstałe na terenie Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego laboratorium, dzięki analizie DNA i skupieniu w jednym miejscu najlepszych specjalistów, tworzy innowacyjne rozwiązania biotechnologiczne, które umożliwiają skuteczniejszą ochronę upraw. Co wiecej, doradzają w pracach badawczych, rozwojowych i przemysłowych dzięki zastosowaniu technik molekularnych;
Miejsce 4. Explain Everything (Piotr Śliwiński i Bartosz Gonczarek) – interaktywna tablica, która umożliwia tworzenie animowanych prezentacji. Dzięki niej, możliwe jest dodawanie do slajdów pdfów, obrazków, zdjęć, przy jednoczesnym prowadzeniu narracji. Rozwiązanie to znalazło swe zastosowanie zwłaszcza w edukacji. Dość wspomnieć, że 95% duńskich uczniów korzysta ze wspomnianej aplikacji;
Miejsce 3. XTPL SA (Filip Granek, Maciej Adamczyk, Sebastian Młodziński) – wspomniana firma pracuje nad przełomową i innowacyjną w skali globalnej technologią służącą do ultraprecyzyjnego drukowania nanomateriałów. Prezentowane przez nią rozwiązania znajdą zastosowania w branżach cienkowarstwowych ogniw słonecznych, ekranów dotykowych, producentów wyświetlaczy, a także elastycznej elektroniki.
Miejsce 2. Grupa DocPlanner (Mariusz Gralewski) – grupa serwisów, które służą do umawiania wizyt lekarskich i działają w 24 krajach na świecie (ekspansja trwa nadal). W Polsce, portal tej grupy, to „Znany lekarz”, który stał się niekwestionowanym liderem w dziedzinie rezerwacji wizyt online;
Miejsce 1. indaHash (Barbara Sołtyńska) – lider rankingu, platforma umożliwiająca markom kontakt z tzw. influencerami instagrama i nawiązywanie z nimi współpracy (w sposób masowy, bez konieczności kontaktowania się z każdym z posiadaczy instarama indywidualnie). Firma, określa budżet kampanii, którą chce przeprowadzić oraz formułę współpracy, a także dokonuje ostatecznego wyboru Instagramowiczów. Osoby, które posiadają konto na Instagramie i specjalną aplikację IndaHash otrzymują infomację o realizowanych kampaniach i mogą wyrazić chęć udziału w nich. Wynagrodzenie za udział w kampanii zależny jest m.in. od zaangażowania na profilu danego Instagramera oraz liczby tzw. followersów.