Dziś kolejny wpis z serii tych opartych o doświadczenia i potrzeby klientów, z którymi współpracuję.
Bardzo często zwracacie się do mnie z prośbą o stworzenie bądź konsultacje dotyczące profilu LinkedIn. Pytacie, na co zwrócić uwagę i czy na LinkedIn można przekopiować treści bezpośrednio z z CV.
Odpowiedź jest prosta: Zdecydowanie Nie.
LinkedIn przypomina Landing Page…
LinkedIn, to Twoja wirtualna wizytówka. Gdyby porównać go do strony internetowej, to Twój profil wystąpiłby w roli tzw. Landing Page – strony lądowania. Od tego, czy będziesz potrafił zaciekawić zależy, czy użytkownik zostanie na danej stronie dłużej, czy tylko przeskroluje ekran i zacznie szukać bardziej sensownych treści w zupełnie innym miejscu. Jeśli opisując swoje doświadczenia zaintrygujesz rekrutera, bądź potencjalnego szefa, zostanie tu na dłużej, skontaktuje się z Tobą, a to może być początek procesu rekrutacyjnego. Dopiero wtedy, gdy będzie potrzeba prześlesz mu swoje CV, które będzie zawierało szczegóły.
A zatem jak opisać swoje doświadczenie, by przyciągało uwagę?
Pomocna może być technika PARS ((Problem, Action, Result,Skill). I o niej będzie dzisiejszy wpis.
Na czym ona polega? Opisując swoje doświadczenie, staraj się skupić na rezultatach i umiejętnościach, które udało Ci się rozwinąć. Poniżej pełne rozwinięcie metody wraz z przykładami:
P – Jaki był problem, który Ty rozwiązałeś albo do rozwiązania którego przyczyniły się Twoje działania?
Przykład: Wysokie koszty pracy
A – Jakie działania podjąłeś, aby zaadresować i rozwiązać ten problem?
Przykład: Wdrożenie projektów optymalizacyjnych
R – Jakie były rezultaty?
Przykład: Redukcja kosztów pracy o 12%
S – Z jakich umiejętności skorzystałeś bądź jakie umiejętności udało Ci się rozwinąć?
Przykład: Zarządzałem zespołem ludzi
Taki przykładowy opis mógłby wyglądać w taki sposób:
W firmie ABC zarządzałem 15-osobowym zespołem ludzi, odpowiedzialnym za wdrożenie projektów optymalizacyjnych, które przyniosły rezultat w postaci 12% redukcji kosztów pracy
Spróbuj zastosować powyższą technikę i obserwuj efekty!
I jeszcze jeden #LinkedInTip
Twoje doświadczenie warto uzupełnić o załączone do opisów poszczególnych stanowisk pdf-y, artykuły, prezentacje, filmiki, które przedstawiają efekt Twoich prac. Może kampania employer brandingowa, którą Ty stworzyłeś otrzymała wyróżnienie w prestiżowym konkursie i napisano o tym na stronie organizatora, a Ty sam posiadasz dyplom? Koniecznie dodaj skany i linka do strony.
Powodzenia!