Opisując doświadczenie na LinkedIn skorzystaj z techniki PARS

wpis w: Zmiana pracy | 0

Dziś kolejny wpis z serii tych opartych o doświadczenia i potrzeby klientów, z którymi współpracuję.

Bardzo często zwracacie się do mnie z prośbą o stworzenie bądź konsultacje dotyczące profilu LinkedIn. Pytacie, na co zwrócić uwagę i czy na LinkedIn można przekopiować treści bezpośrednio z z CV.

Odpowiedź jest prosta: Zdecydowanie Nie.


LinkedIn przypomina Landing Page…

LinkedIn, to Twoja wirtualna wizytówka. Gdyby porównać go do strony internetowej, to Twój profil wystąpiłby w roli tzw. Landing Page – strony lądowania. Od tego, czy będziesz potrafił zaciekawić zależy, czy użytkownik zostanie na danej stronie dłużej, czy tylko przeskroluje ekran i zacznie szukać bardziej sensownych treści w zupełnie innym miejscu.  Jeśli opisując swoje doświadczenia zaintrygujesz rekrutera, bądź potencjalnego szefa, zostanie tu na dłużej, skontaktuje się z Tobą, a to może być początek procesu rekrutacyjnego. Dopiero wtedy, gdy będzie potrzeba prześlesz mu swoje CV, które będzie zawierało szczegóły.

 

A zatem jak opisać swoje doświadczenie, by przyciągało uwagę?

Pomocna może być technika PARS ((Problem, Action, Result,Skill). I o niej będzie dzisiejszy wpis.

Na czym ona polega? Opisując swoje doświadczenie, staraj się skupić na rezultatach i umiejętnościach, które udało Ci się rozwinąć. Poniżej pełne rozwinięcie metody wraz z przykładami:

P – Jaki był problem, który Ty rozwiązałeś albo do rozwiązania którego przyczyniły się Twoje działania?

Przykład: Wysokie koszty pracy

A – Jakie działania podjąłeś, aby zaadresować i rozwiązać ten problem?

Przykład: Wdrożenie projektów optymalizacyjnych

R – Jakie były rezultaty?

Przykład: Redukcja kosztów pracy o 12%

S – Z jakich umiejętności skorzystałeś bądź jakie umiejętności udało Ci się rozwinąć?

Przykład: Zarządzałem zespołem ludzi

 

Taki przykładowy opis mógłby wyglądać w taki sposób:

W firmie ABC zarządzałem 15-osobowym zespołem ludzi, odpowiedzialnym za wdrożenie projektów optymalizacyjnych, które przyniosły rezultat w postaci 12% redukcji kosztów pracy

Spróbuj zastosować powyższą technikę i obserwuj efekty!

I jeszcze jeden #LinkedInTip

Twoje doświadczenie warto uzupełnić o załączone do opisów poszczególnych stanowisk pdf-y, artykuły, prezentacje, filmiki, które przedstawiają efekt Twoich prac. Może kampania employer brandingowa, którą Ty stworzyłeś otrzymała wyróżnienie w prestiżowym konkursie i napisano o tym na stronie organizatora, a Ty sam posiadasz dyplom? Koniecznie dodaj skany i linka do strony.

Powodzenia!