Wiemy co Polacy robią na LinkedInie – sprawdziliśmy

wpis w: LinkedIn | 3

Na pewno nie jest to sprzedaż.

Co drugi Polak korzystający z serwisu z Linkedin, robi to, żeby znaleźć nową pracę – wynika z badania, które wspólnie z Klaudią przeprowadziliśmy na przełomie kwietnia/maja. Najczęściej jednak szukamy tam nowych kontaktów branżowych i próbujemy budować marki osobiste. Co ciekawe, co drugi ankietowany zadeklarował, że jest gotowy zapłacić za treści, które pozwolą osiągnąć te cele lub rozwinąć własny profil.

W kwietniu w czasie pandemii zdecydowaliśmy, że spróbujemy przeprowadzić nasze pierwsze badania. Na celownik wzięliśmy użytkowników Linkedina, bo serwisowi na początku maja stuknęło już 17 lat od momentu jego uruchomienia. Postanowiliśmy zapytać użytkowników tego serwisu, których w Polsce jest z każdym miesiącem coraz więcej, o ich oczekiwania i powody względem tego serwisu. Badani najchętniej wskazywali też odpowiedzi dotyczące pozyskiwania nowych kontaktów branżowych i budowania marki. Co ciekawe, sprzedaż znalazła się na samym końcu listy powodów, dla których korzystamy z Linkedina.

Przyznam (Łukasz), że spodziewałem się takich odpowiedzi, szczególnie teraz, kiedy w czasie pandemii wiele osób szuka nowego pracodawcy. Sporo osób właśnie za pośrednictwem LinkedIna zwraca się do nas z prośbą o pomoc w przygotowaniu ich do zmiany miejsca pracy. Nasze obserwacje pokazują też, że chcemy profesjonalnie budować swój wizerunek w tej sieci. Potwierdza to, chociażby duże zainteresowanie naszym ebookiem, gdzie opisujemy krok, po kroku w jaki sposób tworzyć posty i budować sieć.

To co zwróciło naszą uwagę analizując wyniki to fakt, że użytkownicy LinkedIna wiedzę na temat tego serwisu chcą czerpać od ekspertów aktywnych w samym serwisie. Wśród innych źródeł najczęściej wskazywali blogi specjalizujące się w mediach społecznościowych i webinary, które zyskały na popularności w czasie pandemii koronawirusa. Ankietowani pytani o największe trudności w znalezieniu pracy, wskazują głównie problemy z zaprezentowaniem własnej osoby i umiejętności. Kolejnym obszarem był brak reakcji na ich zgłoszenia ze strony rekruterów i brakiem reakcji na wysyłane CV do firm.

Zdaniem Klaudii osoby szukające pracy bardzo często mają problem z określeniem strategii działania przy zmianie pracy. Brakuje im nie tylko pomysłu, w jaki sposób dotrzeć do rekruterów, ale również zaprezentować się z jak najlepszej strony. Wiele pomysłów i swoich doświadczeń Klaudia opisała w naszym ebooku – „Dookoła Linkedina, czyli jak zdobyć pracę marzeń”. Linkedin jest doskonałym narzędziem do szukania pracy, ale pamiętajcie, że trzeba mieć koncepcję na prezentację swoich umiejętności.

Badanie przeprowadziliśmy w kwietniu metodą CAWI. W analizie uwzględniliśmy ankiety ponad 120 użytkowników serwisu Linkiedin. Wiele osób, to nasi czytelnicy korzystający z LinkedIna. Bardzo Wam dziękujemy za udział w tym badaniu.

 

 

              Fragment z raportu

Pełny raport do pobrania stąd: Link


Blog „Dookoła Pracy – Uskrzydlamy Utalentowanych – To serwis stworzony przez małżeństwo Klaudię i Łukasza Jarych. Głównym celem jest wsparcie osób bezrobotnych i aktywnych zawodowo w znalezieniu pracy lub rozwoju obecnej kariery zawodowej. Na swoim koncie mają wielu klientów, którym nie tylko pomogli znaleźć pracę, ale również wsparli ich w procesie zmiany zawodu.
W kwietniu 2020 roku wydali ebooka „Dookoła LinkedIna, czyli jak zdobyć pracę marzeń”, w którym krok po kroku wyjaśniają jak korzystać z LinkedIna. Swoje doświadczenia zderzyli też z poradami ekspertów.