Motywacyjne ładowanie akumulatorów: Nawyki

wpis w: Motywacja | 1

       Motywacja opadła, a okoliczności nie sprzyjają? Kolejny zły dzień w pracy, bądź natłok obowiązków Cię przytłacza? A może po prostu poszukujesz inspiracji i pozytywnych treści? Czas na motywacyjne ładowanie akumulatorów! Każdego miesiąca, pojawiać się bedą tematyczne wpisy, w których zaproponujemy Ci książkę oraz krótki filmik z portalu TED w ramach motywacyjno-energetycznego doładowania. Całość okraszona cytatami.  Motyw listopadowego wpisu, to Nawyki.

„Ludzie nie decydują o swojej przyszłości: raczej decydują o swoich nawykach i dopiero one kształtują ich przyszłość.” – F.M.Alexander
„Jesteśmy tym, co wciąż powtarzamy. Doskonałość nie jest zatem aktem, ale nawykiem. ” – Arystoteles
„Motywacja jest tym co pozwala Ci zacząć. Nawyk jest tym, co pozwala Ci wytrwać.”  – Jim Ryan

Charles Duhigg – “Siła nawyku”

       Czy na myśl o swoich przyzwyczajeniach dostajesz gęsiej skórki? A każde wspomnienie o nieudanej próbie zmiany nawyków zniechęca Cię do podjęcia kolejnego wyzwania? Charles Duhigg pokazuje, jakie są mechanizmy powstawania nawyków i jak dzięki tej wiedzy zmieniać je na lepsze. To bez watpienia pasjonująca lektura poparta licznymi przykładami badań i doglębnymi analizami, która rzuca nowe światło na tematykę naszych przyzwyczajeń, nawyków oraz tego, co warunkuje nasze wybory.

Matt Cutts – “Try something new for 30 days”

       Niektórzy mówią, że na wytworzenie nawyku, potrzeba 21 dni. Inne teorie wspominają o 30, bądź 28 dniach. Matt Cutts w swoim wystąpieniu „Try something new for 30 days”, skłania się do wypróbowania nowego postępowania przez 30 dni. Krótka, 3-minutowa prezentacja, po której aż się chce spróbować „czegoś nowego” choćby przez te 30 dni. Zobacz ją tutaj.